مشکلات یک نوجوان

سلام و درود بیکرانمن یک پسر هفده سالمه هستممتاسفانه در دوران هفت سالگیم پدر و مادرم از هم جدا شدن . پدرم اعتیاد داشت و حتی دزدی میکرد.بعد از طلاق و مادرم پیش پدربزرگ و مادربرزگم زندگی کردیم . مادرم سرکار میرفت و خرج پوشاک و تحصیلم رو میداد. به کلاس هفتم که رسیدم مادرم از ما جدا شد و رفت یک خونه اجاره کرد . و بعد از یک سال منو آورد پیش خودش. و تا الان که کلاس دهم هستم دارم پیش مادرم زندگی میکنم و هر هفته به پدربزرگ و مادربزرگم سر میزدم.متاسفانه مادرم با خالم از بچگی رابطه خوبی نداشته و نداره و متاسفانه آسیب این رابطه بد به خانواده هم وارد شده . مادرم خیلی از خالم کینه داره و میگه که هرگز اونو نمیبخشم . شده که بار ها باهم قهر کنن شده حتی تا یک سال هم با هم قهر بودن . مادرم اصلا دوست نداره که من با خالم تلفنی صحبت کنم یا خونشون برم.شده که مادرم باهام راجب خالم صحبت کرده و گفته که چه کارایی باهاش کرده چه رفتار هایی باهاش داشته و مادربزرگمم میگه مادرم نباید درمورد خالم اینطوری باهم حرف بزنه و باعث میشه که فکر من نسبت به خالم تاثیر بزاره و تاثیر گذاشته. متاسفانه این روز ها رابطه خوبی با مادرم ندارم شده که چند بار با هم مشاجره داشتیم حس میکنم که منو درک نمیکنه. متاسفانه در انتخاب رشته کلاس نهمم هدایت تحصیلیم به مشکل خورد . مادرم چندین بار به آموزش و پرورش رفت تا من تونستم رشته تجربی رو انتخاب کنم . متاسفانه بخاطر اتفاقات دی ماه درسم مختل شد، و دو هفته به کل تعطیل شدیم . زود به خودم اومدم و حتی برای اسفند و عید برای درسم برنامه ریزی کردم . اما جنگ شد و برنامه ریزیم خراب شد . اینترنت قطع شد ، و من خیلی از ویدیو های درسی و آموزشی و حتی کتاب های درسی رو هم از تلگرام دانلود میکردم . و متاسفانه کیفیت آموزش مجازی بسیار پایینه و من درس هایی مثل فیزیک ، شیمی و ریاضی رو اصلا نمیفهمم . هیچ منبع درست حسابی برای درس نیست.دو هفته دیگه هم قراره امتحانات خرداد شروع بشه و اصلا معلوم نیست حضوریه یا غیر حضوری.متاسفانه از زمان شروع جنگ سراغ کتابام نرفتم و هیچ انگیزه ای برای درس خوندن ندارم . مادرم و خانواده همش میگن که درس بخون و من میگم که توی این شرایط و زمان کم درس بخونم.و از این سمت خیلی فشار از سمت خانواده رومه و نمیدونم چکار کنم. و سوال من از شما اینهبرای رابطه بد مادرم با خالم چکار کنمچطور رابطم رو با مادرم بهتر کنمبرای درسم و فشار خانواده چکار میتونم بکنمچطور میتونم وضع زندگیم رو بهتر کنمخیلی ببخشید که طولانی شد میخواستم همه اینارو از ذهنم خارج کنم و یه جا بنویسم
مرجان مجرب
روانشناس،زوج درمانگر
ممنون که باهام دغدغه هاتو در میان گذاشتید یه عالمه حرف هست که در اینجا نمی‌گنجد تونستید از طریق پذیرش 24 ویزیت آنلاین بامن ارتباط بگیرید ،،،، سوال اول،،،،دخالت نکنید و اینکه در کنار مادرتان بایستید نه در مقابلش،،،دوست مادرتان دوست ماست و دشمنش،دشمن ما سوال ۲,,اون خیلی حرفها این سوال بود،،،ریشهیابی باید کرد و آن را رفع کرد هرچیزی می‌تونه باشه سوال سوم،،برنامه ریزی کنید و عادی ادامه دهید چطور می‌تونی اوضاع رو بهتر کنی؟؟ فقط درس ،،،فعالیت،،سالم زندگی کردن،،خلاقیت مهم اینه که تو،توی این شرایط چگونه عمل میکنی

تجربه های یاری دهنده

هنوز تجربه‌ای ثبت نشده است.